Tuesday 30 December 2014

Masalah Bau Ketiak

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Geng!

Masalah Bau Ketiak!! 



Busukkan? Boleh buat orang yang terhidu bau ni muntah. Jangan kata bau ketiak orang lain, bau ketiak sendiri pun boleh muntah sampai pengsan. Lagi-lagi bagi mereka yang kuat berpeluh walaupun hanya bekerja di dalam pejabat. Bayangkan pula mereka yang bekerja di bawah sinaran matahari, angkat ini dan angkat itu.

Cara untuk mengatasi Masalah Bau Ketiak ini Chue sarankan awak atau mereka sekeliling yang mengalami masalah begini menggunakan produk keluaran Total Image yang diberi nama Smelly-No-More.



Sangat-sangatlah berkesan kerana Chue sendiri mengamalkan penggunaan Smelly-No-More ini walaupun tiada masalah tetapi kan elok mencengah. Lebih yakin ketika berada di khalayak ramai. Nak pakai minyak wangi pun tak perlu risau akan ada campuran bau lain yang kurang menyenangkan. 

Smelly-No-More ini sebenarnya adalah Tawas tetapi sudah dikomersialkan dalam packaging yang menarik dan mudah digunakan. Ada juga yang mengeluarkan produk toner tawas, sabun pencuci muka tawas dan sebagainya. Orang dulu-dulu gunakan tawas untuk menjernihkan air dalam kolah atau tempayan dari karat yang dibawa dari besi paip.

Teringat masa zaman sekolah dulu, manalah emak ayah nak belikan sangat deodorant yang mereka panggil 'odorono' atau minyak wangi untuk kita pakai. Baik mereka beli barang lain untuk kegunaan seisi keluarga. Jadi, bagi mengelakkan Chue rasa tidak selesa semasa beraktiviti di sekolah, kakak Chue belikan tawas yang dari kedai runcit, kilo punya. Amekaw! kasar-kasar teksturnya, bertahan jerla masa tu. 



Oh! ya, bagi yang belum pernah guna. Chue boleh ajar, semudah 123 ABC Alif Ba Ta jer. Samada Smelly-No-More atau Tawas, awak hanya perlu sabunkan pada bahagian ketiak sampai berbuih dan kemudian sapukan Smelly-No-More atau Tawas ini di bahagian yang sama. Awak akan dapati sabun itu menjadi ketulan kecil seperti daki yang berwarna putih. Amalkan setiap hari waktu mandi atau boleh jugak seminggu sekali ikut keperluan masing-masing. Semoga ini dapat membantu awak dalam mengatasi Masalah Bau Ketiak. 

Sesuai juga untuk dijadikan hadiah. hekhek

No comments:

Post a Comment