Friday 26 December 2014

Seksanya Nak Minum Air Masak Banyak-Banyak

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Geng!

Ramai pengamal Diet Atkins yang komplen tak mampu atasi betapa Seksanya Nak Minum Air Masak Banyak-Banyak. Sebenarnya memang lumrah, bukan pengamal Diet Atkins jer, mereka yang amalkan diet lain atau yang tidak diet pun merungut hal yang sama.


Ingat!! Badan kita memerlukan air yang cukup

Chue tak mampu nak terangkan secara terperinci atau menggunakan bahasa saintifik canggih-manggih tu tapi apa yang Chue boleh beritahu adalah kita wajib minum air masak secukupnya setiap hari *sekurang-kurangnya 8 gelas atau 1liter untuk setiap 25kgs berat badan. 

Untuk mengatasi Seksanya Nak Minum Air Masak Banyak-Banyak ni, cubalah awak sediakan air masak suam. Atau kalau awak jenis suka yang sejuk, pun boleh. Diet Atkins tidak melarang pengamalnya minum air sejuk kosong atau yang berais janji bukan air yang ditambah gula atau susu.

Macam Chue sendiri contohnya, waktu pagi wajib sediakan air panas menggelegak *dalam botol yang sesuai* sebab nanti dah suam senang nak minum habis 2liter tu. *Bukan sekali telan tau, agak-agaklah korang pon..haha* Letak dalam pejabat berhawa dingin, sekejap jer nak jadi suam. Selepas makan tengahari pula Chue sediakan air panas menggelegak juga tetapi yang ditambah dengan rendaman seuncang BOH Green Tea sebanyak 1liter macam tu. Selebihnya lagi 200ml Chue minum lepas atau sebelum makan malam *4jam sebelum tidur.

Untuk pengetahuan, minum air yang banyak adalah pada waktu siang ye. Malam minum sedikit sahaja supaya tidak mengganggu buah pinggang. *Dan mengelak awak ngompol/kencing malam di tempat tidur. hihi

Nota penting : Minum air silalah dalam keadaan duduk kerana itu adalah Sunnah.

Semoga Tidak Terseksa Lagi!!


Jom Tempah Buku Pelbagai Teknik Kurus Dengan Atkins Sekarang!!

No comments:

Post a Comment