Sunday 28 December 2014

Mana Elok? Penimbang Digital Atau Penimbang Jarum?

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Geng!

Gegadis dan jejaka di luar sana selain tak dapat dipisahkan dengan mekap, aksesori atau apa sahaja yang berkaitan dengan kecantikan, kesihatan, gadget, teknologi dan sebagainya. Penimbang juga menjadi rakan karib gegadis atau jejaka terutama yang tengah giat dengan memane plan diet. Chue pun tak terkecuali.

Entri hari ini Chue nak berkongsi cerita tentang alat penimbang berat badan yang Mana Elok? Penimbang Digital Atau Penimbang Jarum?

Bagi Chue, kedua-duanya adalah ELOK selagi belum rosak. haaaaa.. tak salah kan Chue taip cenggitu? Alorhhh, jangan marahlah geng! gurau sikit jer kot. senyumm.. senyummm...

OK, Alat penimbang ni ada macam-macam juga sebenarnya kat pasaran. Yang masukkan duit 20sen kat pasaraya ada, yang siap boleh menjerit kata kita gemoklah "ANDA GEMUK!" pun ada. Sakit pula hati kita. Tapi tu semua untuk lanyak reramai. Tak best langsung! Berat kita kan rahsia kita. Tak Gitu?! *maklumlah obes kauuu*

Senang cerita awak beli jer 1 untuk kegunaan sendiri. Takyah nak kongsi-kongsi *kali ini xyah sharing-maring sangat* Awak boleh pilih, nak yang cuma tunjukkan bacaan berat sahaja atau yang ada bacaan lebih terperinci pun ada. Sediakan duit jer awak oi!

Jom! kita baca sedikit perbandingan dari Chue mengenai penimbang. Mana Elok? Penimbang Digital Atau Penimbang Jarum?


Penimbang warna pink ini Chue punya sendiri, beli dekat Pasaraya Giant dengan harga RM39.90 Penimbang ini cuma menunjukkan berat badan sahaja.



Yang ini pula bukan Chue punya, ambil dari google sahaja untuk bahan rujukan awak. Penimbang inilah yang Chue beritahu tadi boleh beri kita bacaan dengan lebih terperinci. Boleh dibeli di mana-mana cawangan Cosway. Harga kalau tak offer mungkin RM100+ Beli time offerlah, murah sikit.


Penimbang berat dalam jarum pula selalu mengecewakan Chue, selain mudah rosak ia juga tidak berapa tepat bacaannya. Bukan apa, dah 2-3 juga Chue beli penimbang jarum semuanya cepat rosak. Bacaan lari dalam 5kgs gitu. Ianya sensitif. Tidak boleh terhentak-hentak. Tidak boleh dikongsi beramai-ramai. Macam dekat hospital, penimbang sebegini yang diguna. Chue punya berat lari 10kgs lebih dari yang Chue timbang sendiri menggunakan penimbang digital pink tu ha. Sedih!

Kesimpulannya, PENIMBANG DIGITAL adalah yang terbaik dan lebih tepat! nampak kenaikan atau penurunan walaupun cuma segram. Dan terpulang juga pada awak yang membuat pilihan. Alah Membeli, Menang Memakai.

Tips: Waktu ideal untuk timbang berat badan adalah pada waktu pagi selepas mandi, selepas buang air kecil dan besar sebelum makan atau minum apa-apa hidangan. 


Awak, buku Teknik Kurus Dengan Atkins tengah OFFER tau sekarang! baik awak beli sebelum harga naik semula. Sesama kita pelajari dan praktikkan cara hidup sihat selamanya.

No comments:

Post a Comment