Thursday 18 December 2014

Kenapa Ketosis Penting?

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Geng!

Hari ini Chue nak jelaskan pula kepada pengamal Diet Atkins sekalian tentang mengapa berlakunya Ketosis sepanjang kita beratkins?

*Kalau selalu cheat / menipu dalam beratkins, memang tak jumpalah Ketosis ni.. ingat eh.. memang takkklahhh...

Dalam entri 'Ketosis Tu Apa?' ada beritahu seseorang pengamal Diet Atkins yang sudah mencapai Ketosis akan berasa riang dan cergas kerana kehadiran ketone.

Ketone diperlukan oleh otak kita bagi meningkatkan keceriaan. Otak yang mendapat ketone yang tinggi tidak mudah letih dan mengantuk.

Fikiran akan cergas dan aktif. Sebagai bahan tenaga yang aktif, ketone menggerakkan otot-otot kita menjadikan pergerakan lancar.

Kehadiran ketone membuatkan tubuh badan kita tidak sakit dan keletihan turut hilang.

*kita kan kawal menu, kurang makanlah kiranya.. tak boleh jadi apa kalau badan lemah.. sebab tu ketosis amat penting yea geng!

Secara dasarnya, mereka yang aktif bersukan dan tubuhnya membakar lemak dengan baik akan mempunyai ketone yang tinggi.

Ada persoalan "Bukankah ketone itu alkohol?" sebab tu ahli sukan sentiasa riang cergas kerana mereka semuanya 'mabuk'. huishhhhhhhh... Mabuk ketone adalah baik, tiada kesan sampingan tapi mabuk alkohol berbahaya sebab ia membuatkan kita hilang pertimbangan. *faham tak ni eekk?

Ketone yang terhasil apabila diet tidak bersifat bahaya kerana strukturnya yang amat natural. * dah! jangan risaulah

*Pengalaman ini akan menjadi suatu memori yang indah dalam hidup anda dan dunia anda akan berubah menjadi ceria.. seronok ke tidokkkk??

Sumber : KDAM

No comments:

Post a Comment